Szkoła Perfect English została w maju 2021 roku została wpisana do ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych uzyskując status Niepublicznej Placówki Oświatowo – Wychowawczej.
Nasze zadania
Placówka realizuje następujące zadania ogólne:
- Pogłębianie i rozszerzanie wiedzy i umiejętności, wykraczających poza programy szkolne.
- Uzupełnianie wiedzy i umiejętności w zakresie szkolnych programów edukacyjnych oraz pomoc pokonywaniu trudności w nauce.
- Wspomaganie funkcji opiekuńczo-wychowawczych.
- Stwarzanie warunków do rozwoju dzieci i młodzieży w sferach: artystycznej, naukowej i sportowej.
- Kształtowanie świadomych i aktywnych odbiorców kultury, promowanie edukacji humanistycznej, przyrodniczej, matematycznej oraz rozwój twórczych uzdolnień i talentów.
- Animowanie i koordynowanie działań kulturalnych i oświatowych w środowisku dzieci i młodzieży.
- Promowanie działalności dydaktyczno-wychowawczej i organizacyjnej placówki.
- Kształtowanie szacunku dla środowiska kulturowego.
- Podnoszenie sprawności fizycznej, rozwijanie i kształtowanie nawyków czynnego wypoczynku i aktywnej rekreacji oraz systematycznego uprawiania wybranej dyscypliny sportowej.
- Integrowanie dzieci i młodzieży z różnych środowisk, w tym także niepełnosprawnych i zagrożonych patologiami.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych w różnych formach, np.: muzykoterapia, gimnastyka korekcyjna, zajęcia z dziećmi dyslektycznymi i inne.
Sposób realizacji celów
Wymienione wyżej cele zamierzamy realizować poprzez:
- Prowadzenie zajęć wspierających rozwój dzieci i młodzieży, z uwzględnieniem dzieci i młodzieży szczególnie uzdolnionej jak również mającej trudności w nauce.
- Podejmowanie działań na rzecz rozwoju kompetencji kluczowych.
- Organizowanie wypoczynku letniego i zimowego dzieci i młodzieży, poprzez różne formy wyjazdowe oraz stacjonarne, a także wypoczynku specjalistycznego oraz różnorodnych form rekreacji.
- Organizowanie zajęć i działań alternatywnych wśród dzieci i młodzieży zagrożonych uzależnieniami i niedostosowaniem społecznym.
- Rozwijanie zainteresowań, uzdolnień, doskonalenie umiejętności oraz pogłębianie wiedzy.
- Kształtowanie umiejętności spędzania czasu wolnego.
- Kształtowanie poczucia własnej tożsamości i poszanowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i innych kultur.
- Przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym.
- Organizowanie imprez, w szczególności przeglądów, wystaw, konkursów, festiwali, zawodów, turniejów, pokazów.
- Realizowanie programów edukacyjnych, wychowawczych i profilaktyki.
- Organizowanie poradnictwa, konferencji, szkoleń, kursów, seminariów, warsztatów, sesji i innych.
- Organizowanie zajęć w formie stacjonarnej jak również za pośrednictwem metody korespondencyjnej, zdalnej (e-learning) oraz mieszanej (blended learning)
- Tworzenie płaszczyzn wymiany i współpracy międzyregionalnej, ogólnopolskiej oraz międzynarodowej dzieci, młodzieży i kadry.
- Współpracę z nauczycielami, animatorami i osobami działającymi w szkołach, pokrewnych placówkach i instytucjach oraz wzajemną pomoc w realizacji celów dydaktycznych.
- Podejmowanie współpracy z rodzicami, mającej na celu wspieranie działań i realizacji celów placówki.
- Prowadzenie wielopłaszczyznowej współpracy ze szkołami, uczelniami, placówkami oświatowymi, kulturalnymi, naukowymi, sportowymi, stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi, m. in. poprzez organizowanie wspólnych przedsięwzięć, wymianę doświadczeń, dzieci i młodzieży oraz kadry.
Wpis

No Comments