Ramowy program – grafika komputerowa – Perfect English
Szkoła Językowa w Nowym Sączu Perfect English Angielski dla dzieci, kursy językowe, szkolenia dla firm, nauka angielskiego

Ramowy program – grafika komputerowa

Poniżej znajdziecie Państwo ramowy program “szytego na miarę” szkolenia ICT, realizowanego w ramach projektu “Śląski program podnoszenia kompetencji językowych i komputerowych”.

UWAGA: W naszej ofercie są dostępne różne pakiety szkoleniowe. Każde szkolenie w 80% składa się z zagadnień związanych z obsługą wybranego oprogramowania i w 20% z zagadnień dodatkowych. Ilość miejsc w każdej z grup jest ograniczona, podobnie jak ilość samych grup.

Obróbka materiałów wideo

  • Przegląd GUI aplikacji
  • Ustawienia obszaru roboczego
  • Omówienie podstawowych zagadnień i technik związanych z obróbką audio i wideo
  • Importowanie zawartości i zarządzanie biblioteką
  • Praca na warstwach i osi czasu
  • Edytowanie materiałów wideo (przycinanie, dostosowywanie tempa, itp.)
  • Stosowanie zaawansowanych efektów postprocesowych
  • Dodawanie filtrów i przejść
  • Kluczowanie sceny
  • Praca z dźwiękiem (efekty, przycinanie, dostosowanie, zmiana tempa itp.)
  • Ustawienia kolorystyki i światła (korekcja kolorów i ogólnej spójności oraz plastyczności sceny)
  • Wykorzystanie narzędzi dodatkowych (np. Mark)
  • Praca kamery
  • Wprowadzenie do kodeków i kontenerów audio/wideo
  • Potok graficzny i kolejka renderowania – wprowadzenie
  • Przygotowanie materiału i jego eksport do różnych formatów

Photoshop

  1. Wprowadzenie do Photoshopa:
    • Wymagania sprzętowe;
    • GUI i jego modyfikacja;
    • Import i eksport plików – podstawy;
    • Przywracanie ustawień fabrycznych.
  2. Obszar roboczy:
    • Krótki opis narzędzi;
    • Próbkowanie koloru;
    • Paleta barw i jak z niej korzystać
    • Cofanie operacji, korzystanie z historii zmian;
  3. Podstawy retuszu zdjęć:
    • Strategie retuszu;
    • Rozdzielczość zdjęć i ich jakość w kontekście rozmiaru pliku wynikowego;
    • Omówienie i praktyczne wykorzystanie pędzli, pędzli historii, łatek, oraz stempli.
    • Dodawanie nowych rodzajów pędzli;
    • Podstawy przekształcania i kadrowania;
  4. Korzystanie z mechanizmu do zaznaczania:
    • Omówienie działania poszczególnych narzędzi (różdżka, lasso, szybkie zaznaczanie, zaznaczanie wg. Koloru);
    • techniki zaznaczania;
    • kopiowanie i przekształcanie zaznaczenia;
  5. Praca na warstwach i kanałach:
    • Zmiana kolejności;
    • Łączenie warstw;
    • Rodzaje warstw (raster, obiekt inteligentny);
    • Duplikacja warstw, spłaszczenie obrazu, łączenie warstw, blokowanie i grupowanie;
    • Krycie, wypełnienie i inne ustawienia warstw;
  6. Maski i kanały:
    • Szybkie maskowanie;
    • Poprawianie maski;
    • Rodzaje masek;
    • Praca z kanałami;
  7. Praca z tekstem i obiektami:
    • Tekst zwykły;
    • Obiekty wektorowe i 3D;
    • Kształty;
  8. Filtry i ich ustawienia:
    • Najczęściej wykorzystywane filtry;
    • Dodawanie nowych filtrów;
    • Zarządzanie efektami;
  9. Moduły dodatkowe:
    • Camera RAW;
    • Narzędzia do automatyzacji;
  10. Eksport plików:
    • Rodzaje plików;
    • Przygotowanie do druku;
    • Eksport dla internetu.

Adobe Lightroom:

  1. Wprowadzenie do Lightrooma;
  2. interfejs i jego dostosowanie;
    • zarządzanie biblioteką;
    • moduł Camera Raw;
    • akceleracja sprzętowa a wydajność;
  3. Importowanie zdjęć – ustawienia i moduł automatycznego ładowania;
  4. Biblioteka:
    • import/eksport;
    • katalogi i kolekcje;
    • kopia zapasowa;
    • ocenianie zdjęć;
    • filtry;
    • panele nawigacyjne modułu Library;
    • praca w różnych widokach;
    • usuwanie i kasowanie zdjęć.
  5. Edycja zdjęć w module Develop:
    • interfejs;
    • obracanie i kadrowanie;
    • edycja tonów;
    • histogramy;
    • ekspozycja;
    • zmiana najważniejszych parametrów zdjęcia (ekspozycja, czerń, saturacja, klarowność, krzywa RGB, itp.);
    • korygowanie najczęstszych błędów;
    • wykorzystanie techniki HDR;
    • dopasowanie ilości detali na zdjęciu wynikowym;
    • tworzenie panoramy z kilku zdjęć;
    • praca z kolorami;
    • narzędzia: Upright, Lens Corrections, i Camera Calibration;
    • efekty.
  6. Wyostrzanie i redukcja szumów;
  7. Przygotowanie do wydruku i eksportu zdjęć w formie cyfrowej;
  8. Filtrowanie;
  9. Praca z metadanymi ogólnymi i EXIF;
  10. Dodatki.

Illustrator

  1. Wprowadzenie do Photoshopa:
    • Wymagania sprzętowe;
    • GUI i jego modyfikacja;
    • Import i eksport plików – podstawy;
    • Przywracanie ustawień fabrycznych.
  2. Różnica pomiędzy grafiką rastrową i wektorową;
  3. Przestrzeń robocza:
    • Panele i ich grupy;
    • Widok ilustracji;
    • Ustawienie obszaru roboczego
  4. Narzędzia, ścieżki i kształty:
    • Przegląd najczęściej używanych narzędzi: Pędzel, ołówek, pióro, kroplomierz, nóż i inne;
    • Dodawanie i edycja kształtów;
    • Praca z krzywymi i ścieżkami;
  5. Praca z tekstem i symbolami;
  6. Zaznaczanie:
    • Dostępne narzędzia;
    • Techniki zaznaczania;
    • Grupowanie obiektów;
  7. Praca z warstwami:
    • Rodzaje warstw i ich zastosowanie;
    • Grupowanie i zarządzanie warstwami;
  8. Kolor i wypełnienie:
    • Paleta barw;
    • Gradienty;
    • Wypełnienie wzorem;
    • Płynne przejścia koloru;
  9. Omówienie stylów graficznych i tworzenie projektów: nadruk, plakaty i ulotki, grafika w internecie

Dodatki

  1. Informacja i jej pozyskiwanie w internecie:
    • Jak i gdzie szukać materiałów;
    • Prawo autorskie i licencje
  2. Komunikacja:
    • Rodzaje komunikatorów internetowych i kanałów komunikacji;
    • Netykieta i inne zasady komunikacji w internecie;
    • Usługi e-obywatel;
    • Narzędzia do przesyłania grafiki
  3. Bezpieczeństwo:
    • Omówienie rodzajów zagrożeń;
    • Ochrona przed atakami z zewnątrz;
    • Dobre praktyki;
  4. Tworzenie treści:
    • Dodawanie opisów do grafiki i tekstu;
    • Publikowanie treści;
    • Rodzaje plików;
  5. Rozwiązywanie najczęściej występujących problemów

Wymagania

  • CPU: 2-rdzeniowy i 2-wątkowy procesor Intela lub AMD z architekturą 64-bitową, zegar minimum 2GHz, wsparcie dla zestawu instrukcji SSE 4
  • RAM: 4 GB
  • GPU: zgodny z SM 4.0 i DirectX 9.0c (cała rodzina Core Intela, APU serii A oraz Ryzen od AMD)
  • OS: 64-bit Windows 7 SP1
  • Rozdzielczość: 1280 x 800px
  • Internet minimum: 2MB (DOWN) i 512KB (UP)
  • Mikrofon i słuchawki/głośniki
  • CPU: 4-rdzeniowy i 4-wątkowy CPU z częstotliwością pracy 2GHz+
  • RAM: 8 GB
  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 1660 / NVIDIA Quadro T1000 / Radeon RX 480 lub podobny
  • OS: Windows 10, kompilacja minimum 1809

1) pobierz i zainstaluj aplikację CPU-Z:
http://download.cpuid.com/cpu-z/cpu-z_1.93-en.exe

2) uruchom aplikację CPU-Z i porównaj dane z zakładek CPU, Memory i Graphics z wymaganiami sprzętowymi aplikacji z rodziny Creative Cloud.

No Comments